you are my life now, bella.

var bara tvungen att komma på en rubrik :)

Har ni någon gång tänkt på varför det är just dom bilderna som det är på twilight böckerna?
Jag har funderat på det ganska länge, så jag tog reda på det, och så här säger källorna:



Twilight - Om jag kunde drömma : 
På framsidan av boken är det två bleka händer som håller i ett rött äpple. Äpplet ska representera Edward Cullen, som framställs som den förbjudna frukten.



New moon - När jag hör din röst:
På bokens omslag är det en blomma som tappar ett blad. Blomman ska representera Bella och bladet ska representera Edward, inte allt för långt bort, men utom räckhåll.



Eclipse - Ljudet av ditt hjärta:
På omslaget är ett nästan avslitet rött band. Bandet står för valet som Bella måste göra. Hon måste välja mellan sin kärlek till vampyren Edward Cullen eller sin vänskap med varulven Jacob Black. Stephenie Meyer har även sagt att bandet står för att Bella inte helt och hållet kan slita sig loss från sitt mänskliga liv.



Breaking Dawn - Så länge vi båda andas:
Omslaget består av två schackpjäser. En röd bonde i bakgrunden, och en vit dam längst fram. Det symboliserar vad Bella från början var, svag och mänsklig, och det hon sedan växer till - stark vampyr.
Dom ska symbolisera livet "före" och "efter".

Nu har både jag & ni fått svar på det. Och jag tycker att det är väldigt genomtänka omslag på böckerna om man säger så, och när man nu vet varför det är just dom bilderna så känns det väldigt självklart att det är dom :)


Ha det bra!





Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej! Tack för er kommentar på min blogg! Jag har läst lite på er blogg, och jag gillar den! Jag skulle vilja föreslå ett sammarbete! Ni kan kopiera innlägg från min blogg (och insperation men inte för mycket insperation ;).) och jag får kopiera innlägg och lite insperation från er blogg? Båda bloggarna kan tjäna på det! Och sen kommer jag även att tipsa mina läsare om er blogg, så kanske ni kan tipsa era läsare om min blogg? Jag är tacksam för svar.



/Kramar Felicia på Twilighteclipse



ps. det var bra att veta vad de olika symbolerna betyder! Ds.

2010-11-07 @ 12:49:02
URL: http://twilighteclipse.blogg.se/
Postat av: Julia

Stephanie har sagt att breaking dawns omslag är:

Den svagaste och starkaste pjäsen !

2010-11-07 @ 17:15:58
URL: http://novellls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0