"Vampyrfilm misstänks orsaka epilepsi"

"Den senaste "Twilight"-filmen anklagas för att orsaka epileptiska anfall, skriver The Guardian.

I "Breaking dawn del 1" överger Bella sitt gamla liv, gifter sig och bli gravid med sin stora kärlek Edward som är vampyr. Varelsen i magen skadar henne inifrån och det är den omtalade födelsescenen som givit två biobesökare andnöd och krampanfall, enligt CBS Sacarmento.

En man i Roseville, Kalifornien, tvingades åka till sjukhus efter att ha fått krampanfall i biosalongen. En biobesökare i Utah reagerade på samma sätt. Läkaren Michael G Chez säger till CBS Sacramento att filmscenens röda, vita och svarta färger möjligen kan framkalla epilepsi hos ljuskänsliga. (TT Spektra)"

 


Denna artikel hittade jag när jag letade information till mitt engelska arbete. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Har aldrig hört talas om det förrut. Artikeln är publicerad idag btw. Det låter rätt knäppt, men jag kan väl tycka att om man är ljuskänslig, varför ens gå på en sådan film och ta risken? Då får man nästan skylla sig själv endå.


Vad tycker ni om det här?


Artikeln hittar ni här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0